شرایط تاسیس آموزشگاه زبان
نوشته شده توسط : sevda

افرادی که به دنبال اخذ مجوز برای تاسیس آموزشگاه زبان هستن باید تمام شرایط تاسیس اموزشگاه از جمله شرایط سنی، برخورداری از مدرک حداقل کارشناسی (لیسانس) و ... رو داشته باشن و از تمام مدارک و تجهیزات لازم برای این آموزشگاه برخوردار باشن.



زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی از اهمیت ویژه ای برخورداره. شما اگه قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا قصد مهاجرت و یا حتی تجارت بین المللی را داشته باشین حتما لازمه که سطح مشخصی از زبان انگلیسی را بلد باشین.

شاید در گذشته این موضوع اهمیت چندانی برای خیلیا نداشت اما امروزه بیشتر والدین بر آنن تا کودکان خودشون رو در یک آموزشگاه زبان معتبر ثبت نام کنن و از همان کودکی آموزش زبان رو براشون شروع کنن. اما در این بین شرایط تاسیس آموزشگاه زبان یک ضرورت برای یادگیری زبان به حساب می یاد. در زیر می خوایم شما رو با چگونگی و شرایط تاسیس آموزشگاه زبان آشنا کنیم.

 

شرایط تاسیس آموزشگاه زبان

آیا می دونید چرا سوالات مختلفی درباره شرایط تاسیس آموزشگاه زبان زیاده؟ افرادی که می خوان برای پیگیری شرایط تاسیس آموزشگاه زبان اقدام کنن باید حداقل سی سال باشن و اگه کمتر از سی سال باشن و بخوان آموزشگاه زبان تاسیس کنن باید از طریق آموزش و پرورش اقدام کنن ولی افراد بالای سی سال از طریق وزارت علوم و گردشگری این کارو انجام میدن. یعنی اینکه نسبت به اخذ مجوز اقدام می کنن.

 به طور کلی شرایط و تبصره هایی در این خصوص وجود داره که متقاضیای اخذ مجوز باید رعایت کنن که ما در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

اعتقاد به دین مبین اسلام یا سایر ادیان موجود در قانون جمهوری اسلامی

داشتن صلاحیت های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و عدم وابستگی به رژیم قبلی

نداشتن سوء پیشینه و برخورداری از سلامت جسمی و روانی

داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم سربازی (برای آقایان)

دارا بودن حداقل 30 سال

برخورداری از مدرک حداقل کارشناسی (لیسانس)

شرط تاهل برای مردان

برخورداری از حداقل دو سال سابقه کار آموزشی تمام وقت یا 4 سال پاره وقت که مورد تایید نهادهای رسمی باشه.

اما جدای از این شرایط تبصره هایی برای شرایط تاسیس آموزشگاه وجود داره که در زیر به برخی از اونا می پردازیم.

 

تبصره اول:

برای برخی از افراد نظیر افراد شاغل دولتی به (جز اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در رشته های مرتبط فنی ) دستگاه ها، شرکت ها، موسسات و نهادهایی که از همه یا قسمتی از امکانات دولتی استفاده می کنن پروانه تاسیس صادر نمی گردد و این کار غیر مجازه.

 

تبصره دوم:

اما اگه یک شخصیت حقوقی غیر دولتی بخواد یک موسسه تاسیس کنه باید یک نفر را به عنوان شخصیت حقوقی مشخص کنه و اونو به سازمان معرفی کنه.

 

تبصره سوم:

اگه آقایان بخوان برای آموزشگاه خواهرانه اقدام به مجوز کنن مانعی نداره و بالعکس اگر خانم ها هم بخوان آموزشگاه زبان مردانه تاسیس کنن بلامانعه.

 

برای اطلاع از روش مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر کنکور می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: روش مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر کنکور

 

مراحل صدور مجوز تاسیس آموزشگاه زبان

لازمه و شرایط تاسیس آموزشگاه زبان داشتن شرایطی هستش که در بالا ذکر کردیم.  در مرحله اول باید متقاضی درخواست صدور پروانه در مورد شرایط تاسیس آموزشگاه زبان را به همراه تمامی مدارک لازمه به هیات نظارت استان محل سکونتش تحویل بده و با مشخص کردن محل تاسیس آموزشگاه تمامی مدارک را در اختیارشون قرار بده.

قدم بعدی انتخاب یه اسم مناسب و مرتبط هستش و بعد اون انتخاب مدیر برای آموزشگاه می باشه که انتخاب مدیر هم باید طبق مقررات خاصی باشه و کسی که انتخاب می شه شرایط لازم رو برای مدیر شدن داشته باشه.

بعده انتخاب مدیر متقاضی باید اسامی همکاران اداری و آموزشی را به هیات نظارت تحویل بده. در زیر به طور مختصر مراحل مهم رو بیان می کنیم تا متقاضی با روند کار آشنا بشه و بتونه زودتر مدارک را تهیه و مراحل را طی کنه.

پذیرش کردن درخواست متقاضی جهت صدور جواز و تکمیل کردن پرونده او توسط مدیریت فنی و حرفه ای یا آموزش و پرورش استان محل سکونت

بررسی کردن پرونده از لحاظ مدارک و مطابقت دادن آن با مصادیق و اولویت های سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت آموزش و پرورش استان محل سکونت

تکمیل کردن پرسشنامه جواز تاسیس توسط متقاضی تاسیس آموزشگاه

ارسال کردن پرونده به انضمام فرم شماره یک به اداره مربوطه برای بررسی، اصلاح و تایید مدارک

ارجاع دادن پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تاسیس آموزشگاه

 

بیشتر بخوانید : آشنایی با درس زبان انگلیسی کنکور

 

مدارک لازم برای صدور مجوز تاسیس آموزشگاه زبان

به نظرتون چه اسنادی می تونن به عنوان مدارک لازم برای صدور مجوز تاسیس آموزشگاه زبان به مراکز ذی نفع ارائه بشن؟ شما در هر جا که بخوایید نسبت به تاسیس اموزشگاه زبان اقدام کنین باید یه سری شرایط و مدارک را فراهم کنین و فرقی نمی کنه شما برای کدام زبان خارجی می خوایین جواز بگیرین.

همانطور که شاهدین در جامعه مدرن و رو به پیشرفت هر چقدر سطح علمی افراد بالاتر باشه قطعا موفقیت اون جامعه بیشتره. حالا اساس موفقیت بر اینه که شما چندین زبان بین المللی را یاد بگیرین که اولویت اصلی زبان انگلیسیه. از جمله مدارکی که شما در مورد برای تاسیس آموزشگاه زبان لازم دارین رو در زیر بهش می پردازیم:

ارائه دادن درخواست کتبی به مدیریت فنی حرفه ای یا آموزش و پرورش استان

اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن

اصل کارت پایان خدمت و کپی اون

اصل کارت شناسایی ملی و کپی از اون

تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط

یک قطعه عکس از هر کدام از شرکا

شما یه طرح اموزشگاهی تهیه می کنین و همراه با فرم درخواست موافقت ارائش می دین.دقت داشته باشین تمامی این موارد به نوبه خودشون می تونن در گرفتن مجوز لازم واسه تاسیس آموزشگاه زبان موثر باشن.البته نقص یا نبود هر کدوم از اونا باعث میشه دریافت مجوز شما به تاخیر بیفته.

 

شرایط تاسیس اموزشگاه زبان

 

اگه متقاض شرکت در کنکور زبان هستین برای اطلاع از منابع کنکور زبان می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: منابع کنکور زبان

تجهیزات و امکانات ساختمانی آموزشگاه زبان

یکی از شرایط مهم و مورد بحث درباره شرایط تاسیس آموزشگاه زبان توجه کردن به محیط آموزشگاهه. اینکه محیط آموزشی چه امکاناتی داشته باشه و یا ساختمان آموزشگاه چه شرایط و ویژگی هایی داشته باشه از اولویت بسیاری برای آموزش دهندگان برخورداره.

از اونجایی که گروه سنی کودک و نوجوان بیشتر متقاضی آموزش زبان هستن پس قطعا ساختمان آموزشی باید به تجهیزات آموزشی و مدرن باشد و دسترسی به اون راحت باشه.از دیگر مقوله های مهم در بحث آموزشگاه امنیت ساختمانه که از این لحاظ امنیت زیادی به مراکز سالمندان دارد. در زیر به برخی از امکاناتی و تجهیزاتی که یک آموزشگاه زبان باید داشته باشه اشاره می کنیم.

مکان آموزشگاه باید در دسترس باشه.

فضای داخلی ساختمان آموزشگاه باید از لحاظ ظاهری شرایط مناسب و ایده آلی داشته باشه‌.

ساختمان باید در محدوده مجاز و بر روی خیابان اصلی واقع شده باشه و در حریم قانونی از سایر آموزشگاه ها قرار نگیره

ساختمانی که برای آموزشگاه در نظر گرفته می شه باید مستقل و تک منظوره باشه و اگر ساختمان رو اجاره کردین قرارداد تون مدت دار و حداقل سه ساله باشه.

یک آموزشگاه مناسب باید حداقل 8 کلاس (با ظرفیت 14 تا 18 نفر) داشته باشه و مجهز به میز و صندلی، سیستم صوتی، تخته وایت برد و نور کافی باشه.

ساختمان آموزشگاه از امکاناتی از قبیل کانتر پذیرش و ثبت و نام، اتاق مدرسین و مدیریت، نمازخانه و غیره برخوردار باشه.

ساختمان باید دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب باشه و جوابگوی ظرفیت آموزشگاه باشه.

بهتره که ساختمان یک خط مستقل برای تلفن و یکی برای اینترنت پر سرعت داشته باشه.

ساختمان آموزشگاه باید استانداردهای لازم اداره اماکن را داشته باشه.

 

برای اطلاع از بودجه بندی درس زبان انگلیسی کنکور می تونین مقاله زیر رو بخنین.

بیشتر بخوانید: بودجه بندی زبان انگلیسی کنکور

مشخص کردن نوع زبان تدریسی و روش تدریس برای صدور مجوز تاسیس آموزشگاه زبان

شما بعده پیگیری های لازم در مورد شرایط تاسیس آموزشگاه زبان لازمه که نوع زبان تدریسی و روش تدریس رو دز زمان اخذ مجوز هم مشخص کنین. نوع زبان تدریس و روش تدریس اهمیت داره وقتی فاکتورهایی نظیر نوع فعالیت مستقل یا نمایندگی تعیین شد نوبت به نوع زبان تدریسی و استراتژهای فعالیت و همچنین شیوه یادگیری و آموزش شاگردان هستش.

خیلی مهمه وقتی زبان آموز وارد آموزشگاه می شه و در آنجا مشغول به آموزش میشه از چه روش هایی برای تدریسش استفاده بشه. بعضی از افراد با تدریس به صورت حضوری بازدهی بالا دارن. برخی هم به روشای غیر حضوری و آنلاین درس خود رو متوجه می شون. همانطور که همه می دانیم شیوه تدریس معلم و همچنین شیوه آموزشی تاثیر بالایی در یادگیری و انگیزه افراد داره.

پس بهتره که در آموزشگاه هدف خودتون رو تعیین کنین اینکه آیا شما فقط می خوایید یک زبان مانند انگلیسی رو آموزش بدین و یا اینکه زبان های دیگری نظیر فرانسه و آلمانی را هم آموزش می دین.

برای اخذ مجوز درباره شرایط تاسیس آموزشگاه زبان شما باید تعداد زبان های آموزش داده شونده رو در همان هنگام اخذ مجوز تعیین کنین. چون تدریس یک زبان با چند زبان شرایط رو تا حدودی تغییر می ده و فرد به راحتی می تونه از یه شیوه ی مدیریت بهتر برای آموزشگاه استفاده کنه.

در هر آموزشگاه و هر زبان خارجی که شما بخوایید آموزش ببینید شیوه آموزش متفاوتی داره و سبک آموزش با توجه به نوع زبان تعیین می شه. حتی یادگیری برخی از زبان ها به پیش نیاز، نیاز داره تا راحتر بتونین یاد بگیرین. به طور مثال شما اگه بخوایید زبان فرانسه را یاد بگیرید بهتره که به زبان انگلیسی مسلط بشید بعد سراغ یادگیری فرانسه برین. اگر شما بدون هیچ دانشی در خصوص زبان انگلیسی وارد آموزش زبان فرانسه بشید قطعا راه پر فراز و نشیبی را شروع کردین و ممکنه که با شکست مواجه بشین.

البته در حال حاضر بیشتر آموزشگاه ها زبان انگلیسی به عنوان زبان پایه تدریس می شه و فقط ممکنه شیوه آموزش متفاوت باشه.

مشخص کردن نوع فعالیت مستقل یا نمایندگی برای صدور مجوز تاسیس آموزشگاه زبان

یکی از نکاتی که درباره شرایط تاسیس آموزشگاه زبان خیلی مهمه، تعیین کردن حد و حدود فعالیت و مسیر راهه. در مرحله اول شما باید تعیین کنین گه می خوایید چه گروه سنی رو آموزش بدین. چونکه اخذ مجوز با توجه به فعالیت موسسه متفاوته و دسته بندی گروهای سنی آموزش دهنده به کودک و بزرگسال تا حدودی مسیر اخذ مجوز رو برای شما روشن می کنه.

فرقی نمی کنه که تاسیس کننده در چه بخشی بزرگسال یا کودکان فعالیت کنه. سرمایه گذاری در هر دو بخش می تونه موفقیت آمیز باشه. اما مهمترین دلایلی راه اندازی آموزشگاه زبان یکی کمبود تعداد آموزشگاه تخصصی برای کودکان و نوجوان در سطح کشوره و دومی اینه که امروزه بیشتر خونوادها در تلاشن که کودکشون دو زبانه باشه و سعی می کنن آموزش دوزبانه بودن رو از سنین پایین شروع کنن. پس با این وجود کودکان در سنین پایین در یه آموزشگاه تخصصی می تونن برای دوزبانه شدن آمادگی و دانش لازم رو کسب کن.

بعد اینکه فعالیت آموزشگاه مشخص شد نوبت به این میرسه که موسس آموزشگاه تعیین کنه که آیا می خواد خودش یک برند مستقل را ثبت کنه و یا اینکه بخواد زیر نظر یه آموزشگاه دیگه موسسه رو راه اندازی کنه در واقع شعبه ای از یک آموزشگاه دیگه بشه.

بیشتر افراد می خوان به صورت مستقل کار کنن و از همان ابتدا برند اختصاصی خودشون رو داشته باشن این روش برای افراد که تمایل دارن برند خودشون رو ثبت کنن یک روش عالیه و برخی هزینه ها را در ابتدای کار پرداخت می کنند و بعد وارد بازار کار می شن.

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص نحوه و شرایط تاسیس اموزشگاه زبان داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین . 

در ادامه بخوانید: آزمون آزمایشی کنکور زبان



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای تاسیس آموزشگاه زبان چه شرایطی لازمه ؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن مدرک حداقل کارشناسیه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

2- ✔️ برای تاسیس اموزشگاه زبان چه مدارکی نیازه ؟

✔️ از جمله مدارک مورد نیاز برای تاسیس آموزشگاه زبان تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبطه که بقیه مدارک لازم در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ برای دریافت صدور مجوز آموزشگاه زبان چه تاسیسات و امکاناتی لازمه ؟

✔️ از جمله امکانات و تجهیزات لازم اینه که مکان آموزشگاه باید در دسترس باشه که بقیه امکانات در مقاله گفته شده.

منبع : شرایط تاسیس آموزشگاه زبان





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: